Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme
Dış darbeler sonucu aracın metal yüzeyi üzerinde meydana gelen 5 cm çapına kadar kaporta göçüklerinin özel aletlerle düzeltilme işlemine denir. PDR tekniğiyle yapılan bu işlem sayesinde aracın orijinal görüntüsü bozulmadığı gibi, ikinci el satışında da değer kaybına uğramaz.
İşlemin başarılı olabilmesi için kaportanın göçük bölgesindeki saçın fazla uzun olmamasında fayda var. Ayrıca boyanın zarar görmemiş olması da önemli.
Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme işleminde, üzerinde göçük bulunan panelin arkasına özel aletlerle müdahale edilerek dışa doğru masaj yöntemi ile göçük düzeltilir. Arkasına ulaşmanın mümkün olmadığı bölgelerdeki bazı kaporta göçükleri yapıştırmalı boyasız göçük çektirme seti ile azami oranda düzeltilebilir. Hiçbir şekilde arkasına ulaşılamıyorsa ve boyasız göçük çektirme seti ile de çekilemiyorsa, bu teknikle düzelmesi zor olur.
Boya Hasarlı Kaporta Göçük Düzeltme
Dış darbeler sonucu araçların saç kaporta aksamı üzerinde oluşan, boyanın zarar gördüğü, küçük ölçekli ezik, vuruk ve göçüklerin düzeltilmesidir. Boyası hasar görmüş göçükler Puntalı Göçük Çektirme tekniği ile düzeltilerek eski haline getirilir.
Boya Hasarlı Kaporta Göçük Düzeltme, 10 cm’ye kadar olan ezik, vuruk ve göçüklerin kaporta düzeltme işlemini kapsar. Sorunlu bölgenin kusursuz bir görünüme kavuşması için Boya Tamiri, Mini Yama işlemi ile boyanması gerekir.
Boya Tamiri
Hareket halinde veya dururken dış darbeler sonucu, genelde araçların kapı, çamurluk ve tampon bölgelerinde oluşan sıyrık, çizik, nokta vurukları gibi kaporta tamirine ihtiyaç duyulmayan küçük boya hasarları Boya tamiri ve mini yama yöntemi ile onarılır.
Mini Yama yönteminde çok küçük bir bölge tamir edilir ve yalnızca hasarlı bölgeye boya uygulanır. 30cm’ye kadar olan kaporta çizikleri, sıyrıklar ile 20cm’ye kadar tampon sıyrıkları bu hizmete dahildir. Tamir boyası, özel bir teknikle orijinal boyadan farksız hale getirilir.
Leke Tamiri
Araçların koltuk, kapı ve tavan gibi aksamlarındaki deri, vinil, döşeme kumaşları ve halı üzerindeki lekelerin giderilmesi işlemidir. Bu hizmet kapsamında, Leke Çıkarma Sistemi ile araçta bulunan lekeler kaybolur.
Leke Çıkarma Sisteminde 62’ye yakın farklı leke tipi %95 oranında çıkarılabilmektedir. Malzeme içine tamamen nüfuz etmiş, uzun süreden beri var olan ve daha önce kimyasal müdahalede bulunulmuş bazı cins lekelerin, bazı tür kumaş ve halı cinslerinden tamamen çıkartılması mümkün olmayabilir.
BOYA İŞLEMLERİ
Oto boya gereksinimi, zaman içerisinde otomobil üzerinde oluşan paslanma, ihmal edilen çizikler, çürümeler, güneş yanığı ve çarpışmalar sonrasında oluşan darbelerden dolayı talep edilmektedir. Bu gereksinimlerin tümü oto boyama işlemi sırasında gerçekleştirilmesi gereken adımların her birini zorunlu kılar. Oto boyama hizmeti, tüm boya işlemleri içerisinde en zor, en teknik gerektiren uygulama sistemidir. Sürekli dış etkenlere, esnemelere, hava değişikliklerine maruz kalan oto boya işlemi, uygulama sırasında tüm gereksinimlere yanıt verecek yapıda olması gereklidir. Boya çizilmesi, darbe ve güneş yanıkları için gereken boya işlemi, ilk olarak metal yüzeyin çok iyi temizlenmesi ile başlar. Metal üzerinde paslanma yapılacak boyanın tutunmamasını, pasın içeride görevini devam ettirmesini sağlayacaktır.
Oto boya nasıl yapılır sorusunun ilk basamağı, pas ve çürüklerin arındırılması ile başlar. Pas ve çürükler zımpara, plastik disk, vb. ürünlerle arındırılma işleminde, pasın ulaşamayacağınız metal gözeneklerin de kalmamasına dikkat edilmelidir. Gözeneklerde kalan pas zımpara ve benzeri uygulamalarla iyi temizlenmediğini düşündüğümüzden bizle kimyasal ters çeviriciler kullanmaktayız. Bu tür çeviriciler pası metale belirli bir süre çevirerek işlem sırasında epoxy dolgu bırakarak astar işlemlerinde ekstra bir yapışma özelliği sağlamaktadır.
Oto boya işlemlerinde araç boyaları otomobillerin motor içi, sol yan ayna, orta direk veya bagaj içerisinde bulunan boya kod numaralarını boya mix sistemine girerek elde edilir. Gerek görüldüğünde mix üzerinden çıkan boyalar deneme kartlarına atılarak kontrol edilir. Boyama işlemi daha sonra yapılır.
Oto boya gereksinimine göre astar, macun işlemleri sonrasında lokal boya yapılacaksa minimum bölge boyanır. Lokal boya yapılması karar verilen bölgelerde ilk işlem sırasında maskeleme hasarlı bölgenin olabildiğince küçük işlenmesi gerekir.
Akrilik boyalarda boya, set olarak astar, sertleştirici ve tiner ile birlikte kullanılır. Burada aynı marka ürünü set kullanmanın önemi yüksektir. Kimyasal olarak uyuşma dayanılıklığı getirecektir. Hava şartlarına göre boyama işlemi sırasında dönem dönem hızlı ve yavaş kuruma ürünleri kullanılması gerekebilmektedir.
Oto boya nasıl yapılır sorusunun önemli bir diğer bölümü de maskeleme yani aracı bantlamaktır. Sökülmeyen parçaları hassas neşter ile maskeleme yapmak yapılan işlemin kalitesini yükseltecektir.
Oto boyası işlem sonrasında pasta cila ve boya koruma ile boya ölçüm yapılarak teslim edilir. Pasta cila ve boya koruma işlemleri sırasında boya ölçüm cihazı kullanmak gerek görüldüğünde istenilen birimi birebir tutturmaya yaramaktadır